onsdag 26 september 2012

Aldrig mera Specsavers!!!

September 2009 köpte jag mig ett par nya glasögon från Specsavers och då blev det strul första gången. Jag gjorde då ett inlägg i min bilddagbok som jag hade då. Så här löd det:


ARG OCH IRRITERAD!
Fan vilket strul det ska va när man köper nya glasögon.
Köpte två par glasögon (2 för 1) och fick hem dom förra veckan. Ett par skulle jag ha som solglasögon. Helt plötsligt gick glasögonen på mer än vad jag hade räknat me, så vad gör man jo man går in å snackar me dom å frågar varför de kunde bli den här summan och vad får man för svar " om du ska ha solglasögon måste du ha de här tilllägget för att det ska funka" okey tack för att ni upplyser om sånt innan :@
Det andra paret, vanliga glasögon, känndes inte rätt för mig. Trivdes inte i dom, dom känndes inte bra helt enkelt. Så eftersom man har 30 dagars bytesrätt gick ja in å sa som de va och fick leta efter ett par andra bågar. Efter att nästan ha gått igenom hela butiken hittade ja ett par som ja tyckte om så ja tog hem dom å provade å frågade stoffe vad han tyckte och fick tummen upp.
Dagen efter går man tillbaka och säger att dom här vill ja ha istället för dom andra och det va inget konstigt me de tills hon försöker få bort glasen i provbågran och ska sätta in glasen från dom andra bågarna tills hon inser att dom inte passar säger hon att dom ska slipa ner glasen som sitter i dom bågarna ja valde först så dom ska passa dom andra bågarna...VA FAN!!! Ska jag få betala dyrt för ett par bågar som dom har haft som prova bågarna i butiken???? :@ :@ :@ I HELVETE HELLER!!!
Med tunghäfta lämnar ja butiken som ett stort jävla frågetecken!
Ska in imon å prata med dom igen för glöm de att ja ska ha ett par begagnade bågar! Ska ha ett par nya el pengarna tillbaka!

Fan va struligt de kan bli bara för att man ska köpa nya glasögon!



Nu tre år senare beställer man sig ett par nya bågar och vad händer då, jo strul igen. Att man aldrig lär sig.

FRUKTANSVÄRT FÖRBANNAD OCH IRRITERAD!
Hämtade ut mina nya bågar igår. Va jätte nöjd tills jag kom hem och upptäkte att ena böjen (den biten utav bågarna som ska gå bakom örat) är vriden., suck...aja bara att åka in så dom fixar det. Men i morse när jag tog mig en närmare titt på dom ser jag att det fattas färg på två ställen. Rasande utbrister jag ett högt ÅÅÅÅ!
Åker in (arg som ett bi) till Specsavers och säger som det är (förvånandsvärt lungt) och får då till svar - Inga problem. Sätter över glasen i ett nytt par. Va skönt tänkte jag och kände mig glad igen men efter några knapptryckningar på datorn säger hon - Det var visst dom sista bågarna vi hade. Du får börja titta runt efter ett par nya bågar igen. Men ska höra med andra butiker i Sverige och se om någon har ett par men om inte så får du välja ut ett par nya bågar.
Amen va fan!!?? Jag vill inte ha ett par andra, jag ville ha dom!
Åker hem och väntar nu på att dom ska höra av sig om det fanns ett par lika dana bågar nånstans i Sverige. Men finns det inte de har jag nu bestämt mig att då får dom ta tillbaka hela köpet.
Och gör dom inte så ska dom få se på fan!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar