onsdag 24 februari 2010

Kycklinggryta med mango chutney

En god kycklingryta med mango chutney som jag hittade på matklubben. Min mamma tycker denna är jätte god och hon har gjort den flera gånger :)





Kycklinggryta med mango chutney

4 port

3-4 st kycklingfilèer
1½ dl vatten
1 st purjolök
4 dl creme fraiche
1 st hönsbuljongstärning
2 msk mango chutney
2-3 msk soya
1-2 tsk sambal oelek

Skär kycklingen i mindre bitar och bryn dem till dom har fått lite färg. Häll i kycklingen i en kastrull och tillsätt vatten, soya, buljong och sambal oelek. Låt puttra i 10-15 min. Tillsätt därefter den hackade purjolöken, creme fraiche och mango chutney. Låt puttar i 5-10 min.

Servera med ris och en god sallad.


2 kommentarer:

  1. den är jättegod,tänk att du kommer ihåg att jag gillar denna rätt....kram Mamma

    SvaraRadera