torsdag 26 maj 2011

Kycklinggratäng med parmesan och vitlök

Plockade fram kyckling igår och idag visste jag inte riktigt vad ja skulle göra me den. Jag sa till sambon att åka å köpa en smaksatt creme fraiche, vilken som, å så skulle jag utgå ifrån vad han köpte hem. Det blev en creme fariche parmesan och vitlök och så här fick jag ihop de :) Blev riktigt gott om man får skryta lite ;)





Kycklingratäng med parmesan och vitlök
ca 6 pers

3 stora kycklingfilèer
½ röd paprika
½ gul paprika
1 st creme fraiche parmesan och vitlök
2 ½ dl grädde
1 dl creme fraiche
1 st hönsbuljongstärning
salt
vitlökspulver
svartpeppar
riven ost
kokt pasta för 5 pers


Tärna paprikan. Dela kycklingfilèerna i lagom stora bitar. Bryn i smör och krydda med salt, svarpeppar och vitlökspulver. Lägg den kokta pastan i en ugnssäker form. Lägg de stekta kycklingbitarna över pastan.
Börja med såsen. Vispa ihop all creme fraiche och grädden i en stekpanna eller i en kastrull. Lägg i buljongen och krydda ev. lite. Låt bubbla upp. Strö paprikan över kycklingen och pastan. Häll över såsen och strö över önskad mängd riven ost.

In i ugnen på 225*C i 15 min.
Servera med en grönsallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar